רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

סוכות

היכרויות נוסח סוכות

י״א בתשרי ה׳תשע״ט י״א בתשרי ה׳תשע״ט 20/09/2018 | מאת עליזה בן שלום

לקבל באהבה את החולשה שלנו, ולסמוך על אלוקים שהוא רוצה את הטוב ביותר עבורנו.

במשך תקופת החגים יש לנו זמן להרהר ולבחון היטב את אורח חיינו. אני משוכנעת שהשקעתם מחשבה מה אתם מתכננים לשנות בעצמכם בשנה החדשה. אולם, כשראש השנה ויום כיפור - הזמן לחשבון הנפש – כבר מאחורינו, חג הסוכות מציץ לפנינו. סוכות הוא זמן שבו אנו יותר פגיעים וחשופים, זמן בו אנו זוכרים שלא הכל בשליטתנו, אלא שהקב"ה הוא זה ששולט בעולם. זה הזמן לשים את מלוא מבטחנו בבורא העולם, שזו עצה מועילה לכל אחד, ובמיוחד לאלה מאיתנו שנמצאים במסע המתיש למצוא את זיווגם.

איך עושים את זה? משתמשים בסוכה כמדריך, ובארבעת המינים ככלים להצלחה.

סוכה

בסוכות אנחנו עוזבים את בתינו היציבים ועוברים לגור בצריף ארעי. זה מזכיר לנו שהאחד שלמעלה, הקב"ה, הוא זה שמנהל את העולם, ושאנחנו יכולים לסמוך על שמירתו. הסוכה מייצגת את השבריריות והפגיעות שלנו מול העולם, ואת הקשר שלנו עם אלוקים.

מה מייצב אתכם בחיי ההיכרויות? על מי ועל מה אתם סומכים שיגן עליכם? הבתים שלנו מסמלים הגנה, אולם האמת היא שההגנה האמיתית שלנו נמצאת בידי אלוקים. השבוע של סוכות הוא הזמן האידיאלי להתרכז בחיזוק הביטחון שלנו באלוקים.

אם נדבר באופן מעשי, אתם יכולים לעשות שינוי מינורי שיעזור לכם ליצור שינוי גדול בצורת החשיבה שלכם. במקום לתהות בחוסר תקוה: "איפה הנשמה התאומה שלי?" , החליפו את השאלה בתפילה: "בבקשה אלוקים, עזור לי לזהות את הנשמה התאומה שלי כשניפגש". כשאתם מכניסים את אלוקים למחשבותיכם על הנשמה התאומה, אתם מזכירים לעצמכם שהכל מתקדם על פי תוכנית שמימית – על פי הסדר הנכון ובדרך הטובה ביותר.

אתם גם מאפשרים לעצמכם להיות פגיעים. אתם מכירים ומודים בכך שאתם זקוקים לעזרה משמים כדי להשיג בהירות ולזהות את הנשמה התאומה שלכם.

ארבעת המינים

גם ארבעת המינים יעזרו לכם להכיר שהאמונה והביטחון שלנו פונים לאלוקים. אנחנו מנענעים את ארבעת המינים בששה כיוונים, כדי להראות שהוא לבדו מקיף אותנו ומגן עלינו. כל אחד מהמינים מייצג חלק שונה של הגוף, וכל אחד מהם מלמד אותנו משהו.

לולב כנגד עמוד השדרה

השדרה מייצבת את כל הגוף. לא משנה מול מה נעמוד, השדרה גמישה מספיק כדי להתמודד אתו, וחזקה מספיק כדי לעמוד באתגר. עד כמה אתם גמישים כשמדובר בהיכרויות? האם אתם חזקים מספיק כדי להתמודד עם העליות והמורדות של ההיכרויות? האם אתם יותר מידי גמישים – מרגישים לא נוח להביע את מה שאתם רוצים? אולי אתם אנשים חכמים, משעשעים וטובים, ובכל זאת אין לכם ביטחון בחיי ההיכרויות? חשוב לברר אם אתם קרובים יותר לגמישות או לכוח. לא כל כך משנה מה התשובה שלכם לשאלה הזאת, מה שכן חשוב זה ההבנה היכן אתם עומדים כעת, שתעזור לכם להפוך למה שאתם רוצים להיות. לא משנה באיזו נקודה בדיוק על הסקאלה אתם עומדים, בכל אופן, הכי טוב יהיה אם תדחפו את עצמכם לכיוון המרכז, ותביאו את חייכם לאיזון.

הדסים כנגד העיניים

תמיד ישנה דרך נוספת לראות את הדברים. לדוגמא, אם מישהו מציע לכם לצאת עם ה"בחור" או ה"בחורה" בדלת ממול, מישהו שאתם כבר מכירים, יכול להיות שתסכימו. אולי אפילו תתנו לזה הזדמנות או שתיים, אבל כנראה לא יותר מזה. קחו בחשבון: אם אתם כבר מכירים מישהו, אז אתם צריכים לצאת אתו לפחות חמש פעמים. כן, החליטו מראש על חמש פגישות. למה? כי המוח שלכם זקוק למספיק זמן כדי להשיג את העיניים. והעיניים זקוקות לזמן כדי להתרגל. בערך חמש פגישות יאפשרו לתפיסה שלכם להתבהר (בתור שדכנית, היו פעמים שהסכמתי לשדך זוג, רק אם שני הצדדים הסכימו להתחייב מראש לחמש פגישות).

כשמתחייבים למספר כזה של פגישות כבר מההתחלה, שני הצדדים פתוחים לחכות לראות מה יקרה, ונותנים למערכת היחסים הפוטנציאלית מספיק זמן כדי להתפתח. בנוסף, מי צריך את הלחץ לנסות להבין אם זאת הנשמה התאומה שלכם כבר בפגישה הראשונה?

ערבה כנגד שפתיים

הרבה פעמים בפגישות הראשונות, הקליינטים שלי מצליחים כל כך טוב להיות הכי טובים שהם יכולים, שהם פשוט לא הם. תבינו, אני לא אומרת שאתם לא צריכים לשמור על הלשון שלכם, ודאי שאתם יכולים וצריכים! ובכל זאת, זכרו לדבר בדרך שתגלה מי אתם, ואפשרו לבן/בת הזוג הפוטנציאלי לראות מעבר לנימוסים המשופרים שלכם. לפעמים אנחנו חוששים לחשוף את עצמנו, בפרט בפגישה הראשונה. אולם אם לא תתנו לאני שלכם להתגלות בפגישה הראשונה, יתכן מאוד שלא תהיה פגישה שניה. חוץ מזה, זכרו להשתמש בשפתיים ולחייך. חרדת הפגישה הראשונה תמיד משפיעה על הפנים ומגלה היטב מה אתם חושבים. חיוך ירומם את ההרגשה שלך ושל בן/בת הזוג להיכרות, ויהפוך את החוויה ממטלה להנאה.

אתרוג כנגד הלב

נשבר לכם פעם הלב? לרובנו זה קרה. האם התאוששתם מזה? אבא שלי לימד אותי לבחון את ציפיותיי. אם אתם מצפים לחיים עם הנשמה התאומה שלכם, ראשית, בדקו היטב אם יש בתוככם מקום למישהו נוסף. לפני שאתם מתכננים את הפגישה הבאה שלכם, השקיעו השבוע כמה דקות לבדוק אם באמת החלמתם מכאבי העבר. בדקו איפה אתם עדיין כאובים ותנו לעצמכם זמן להתאושש. אין מרשם מדויק כמה זמן דרוש להחלמה, מכיוון שכל לב ייחודי. הקשיבו לאינטואיציה שלכם כדי להחליט מתי אתם מוכנים להמשיך הלאה. וכשאתם מתקדמים, זכרו שמלים שיוצאות מן הלב נכנסות אל הלב. למרות שנפגעתם בעבר, עדיין חשוב לדבר מהלב. הפגיעות והפתיחות שלכם ימשכו בצורה הטובה ביותר את הנשמה התאומה שלכם.

היכרויות נוסח סוכות זה לקבל באהבה את הרגישות שלכם, ולהתחיל לבטוח שאלוקים רוצה את הטוב ביותר עבורכם. יהי רצון שתזכו לגמישות ולכוח פנימי, שתדברו בפתיחות מתוך הלב, ושתהיה לכם הבהירות לזהות את הנשמה התאומה שלכם כשתראו אותה!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן