רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

מטרת הנישואין

י׳ באב ה׳תשס״ה י׳ באב ה׳תשס״ה 15/08/2005 | מאת Tzvi

מחויבות ליצירת יחסי קירבה בנישואין, תזרז את הגילוי העצמי של שני בני הזוג ותוביל לחיים מספקים ומלאי משמעות.

כולנו יודעים שנישואין הם דבר מורכב. שיעור הגירושין כיום בעולם המערבי מתקרב ל-50%. פירוש הדבר, שזוג אחד מתוך שניים הוא כה אומלל, עד שהם מוותרים אחד על השנייה. ומתוך הזוגות שנשארים ביחד - כמה מהם מאושרים באמת? אם כן נשאלת השאלה, מדוע בכלל להיכנס למוסד זה? מה הופך אותו לכדאי ומשתלם?

הגדרת הנישואין

הצגתי אוסף שאלות זה לקבוצת סטודנטים, בפניהם הרציתי באוניברסיטה. הם היו מתוסכלים כיוון שחשו שחיי הנישואין אכן שווים את המאמץ, אך לא יכלו להסביר בצורה מניחה את הדעת, מדוע הם חשים כך. משפחה, חברות, יציבות ואהבה היו חלק מהתשובות שהם נתנו. אמנם, כל אלה יתרונות אמיתיים הקיימים בנישואין, אולם הם אינם מסבירים בצורה יעילה, מהו הדבר הייחודי בנישואין שהופך אותם לכדאיים. ישנם זוגות רבים שאוהבים זה את זו אך מתגרשים, וכך גם קורה אצל זוגות שיש להם ילדים, יציבות וחברות. מכאן, שנישואין מוצלחים תלויים בדברים אחרים, לא מוחשיים, שקשה להגדיר אותם במילים.

אחד הדברים היסודיים ביותר שלמדתי הוא, שכדי להבין מושג מסוים, תחילה יש להגדיר אותו.

אחד הדברים היסודיים ביותר שלמדתי הוא, שכדי להבין מושג מסוים, תחילה יש להגדיר אותו. ההגדרה הטכנית של נישואין, על פי היהדות, היא כמובן - הענקת טבעת מתחת לחופה, מתוך כוונה מפורשת לנישואין ובנוכחות שני עדים. הגדרה זו מתארת את המחויבות, שבני הזוג לוקחים על עצמם זה כלפי זו לכל החיים, בפני בני-אדם ובפני א-לוהים.

למה בדיוק מתחייבים בני הזוג? לבלות יחדיו את שארית חייהם - אולם לאיזו מטרה?

קיימת הגדרה נוספת, פילוסופית יותר, של מוסד הנישואין: מחויבות לכל החיים, לספק בקביעות אינטימיות רגשית לבן/בת הזוג וכך לגלות את העצמי האמיתי שלך ובסופו של דבר, את המטרה הייחודית שלשמה נבראת.

כל חלק בהגדרה זו חושף את היסודות הטמונים בנישואין מוצלחים.

מחויבות לכל החיים

נישואין אמורים להימשך לנצח. אתם מחויבים לטווח הארוך. לפיכך, בדקו למה אתם זקוקים כדי לגרום לכך לעבוד. כשאתם מתווכחים, כשאתם מתוסכלים, עייפים או משועממים, אמרו זה לזו: "אנחנו בתוך זה ביחד, ושנינו רוצים שיהיה לנו טוב. הבה נתגבר על זה, כיוון שבצד השני נמצא האושר ששנינו רוצים, האושר שנישואין מאושרים מספקים".

נישואין דורשים תחזוקה קבועה. נישואין מוצלחים אינם קורים מעצמם לאחר שאתם נישאים ל"חצי השני" שלכם. במקום זאת המחויבות בנישואין, מתייחסת לחיים שלמים של נקיטת עמדה פעילה בכל יום:

בכל יום אני מתחייב מחדש לאדם זה.

בכל יום, אגרום לבן/בת הזוג שלי אושר.

בכל יום, אגרום לבן/בת הזוג שלי להרגיש מיוחד/ת.

בכל יום, אגרום לבן/בת הזוג שלי להרגיש שאני האדם בר-המזל הרב ביותר בעולם בגלל שאני נשוי/אה לו/ה.

בכל יום אסייע לו/ה לפרוק את המטען שהוא/היא נושא/ת.

בכל יום...

 

כדי שנישואין יהיו מוצלחים, עליהם לעמוד בראש סדר העדיפויות בחייכם. יהיה עליכם לעבוד קשה יותר ובצורה חכמה יותר על נישואיכם, מכפי שאתם משקיעים בעבודה, בהורות או במערכות יחסים אחרות, אולם תגלו כי ההצלחה של מערכת היחסים, תסייע לכם בכל התחומים האחרים. אם תתעלמו מהנישואין ותתמקדו בדברים אחרים, הדבר ייצור בסופו של דבר כאוס בכל תחומי חייכם, לא רק בנישואיכם.

אינטימיות רגשית עם בן/בת הזוג

הגדרת אינטימיות רגשית, היא היכולת שלכם לגרום בקביעות לבן/בת הזוג שלכם להרגיש שהוא/היא האדם החשוב ביותר בחייכם. זהו המפתח לנישואין מאושרים.

מה שאתם גורמים לבני הזוג שלכם להרגיש, חשוב יותר מהמציאות הרגעית.

נישואין הם כמו חשבון בנק, שהמטבע שלו הוא רגשות. כשאתם גורמים לבני הזוג שלכם להרגיש מסופקים, מאושרים, אהובים, מוערכים, נחשקים וראויים לכבוד - אתם מבצעים הפקדות בחשבון. רגשות כגון ריחוק, חוסר סיפוק, אפאתיות, הרגשה שאתם לא מספיק חשובים, חוסר כבוד וביקורתיות - כל אלה משיכות מהחשבון. נישואין מאושרים הם נישואין, בהם חשבון הבנק הרגשי נמצא ביתרת זכות שופעת.

מה שאתם גורמים לבני הזוג שלכם להרגיש, חשוב יותר מהמציאות הרגעית. אם ישנו עניין שיש לטפל בו בנישואין, התמודדו תחילה עם הרגשות ולאחר מכן, לאחר שפתרתם אותם, התמודדו עם העניין עצמו.

כיצד ניתן ליצור אינטימיות רגשית? להלן ה"משוואה":

(הכרת תודה + אהבה) X תקשורת = אינטימיות רגשית

הכרת תודה היא היכולת שלכם להכיר, בכל גילויי הנדיבות שבני הזוג מפגינים כלפיכם. יומן של הכרת תודה, הוא דרך נהדרת להקנות לעצמכם את ההרגל הרצוי של תשומת לב. מדי יום, הוסיפו חמישה דברים חדשים שבני הזוג עשו למענכם ואז הביעו את הערכתכם על מעשיהם - זוהי הכרת תודה אמיתית.

אהבה היא ההרגשה שיש לכם, כשאתם מתמקדים ומעריכים את התכונות החיוביות של בני הזוג שלכם, את מעלותיהם ומאפייניהם החיוביים. יומן הכרת התודה היומי שלכם, יכול לשמש גם כיומן אהבה יומי. מדי יום, רשמו חמש מעלות של בני הזוג וספרו להם עליהן. בטאו כל מעלה באופן הבא: "אתה... (מעלה א')", וצרו קשר עין. כל יום בו אתם מביעים הכרת תודה ואהבה, יהיה יום בו תחוו אינטימיות רגשית.

לגלות את העצמי האמיתי

אינטימיות רגשית דורשת כנות וצמיחה אישית. אינכם יכולים לנהוג בחוסר כנות כלפי בני הזוג שלכם ולצפות שתהיה ביניכם אינטימיות רגשית. אינטימיות רגשית היא תהליך של צמיחה, בו אתם עובדים בהתמדה על חיבור ברמות עמוקות יותר ויותר. עליכם לחשוף את השכבות הסמויות בתוככם, החוסמות את החיבור הרגשי שלכם אל החצי השני שלכם. אתם תתחילו במסע למקומות בתוך עצמכם, שמעולם קודם לכן לא פגשתם. תמצאו שם פחדים, חוסר ביטחון וחרדות, המסתתרים בנקיקי תת-המודע שלכם. יהיה עליכם להתמודד עמם כדי להגיע לאינטימיות רבה יותר עם בן/בת הזוג. כל שכבה שתסירו תחשוף יותר מהעצמי האמיתי שלכם ומאופייכם האמיתי. נישואין אינטימיים, הם המקום היחידי בו אינכם יכולים להסתתר מפני עצמכם.

צמיחה אישית תהפוך להיות המדד הקובע שלכם להצלחה.

ברגע שהעצמי האמיתי שלכם ישוחרר מהמסכות והשכבות העוטפות אותו, יחסיכם עם העולם החיצון יתחילו להשתנות. תגלו משמעויות עמוקות יותר בעיסוקים אחרים ותשנו את סביבתכם. כנות ויושר יאפיינו אתכם, בשעה שאהבה ומשמעות ימלאו את חייכם. צמיחה אישית תהפוך להיות המדד הקובע שלכם להצלחה. תשוקה בלתי מרוסנת לחיים תקרין מתוככם. תמצאו שלווה מעודנת ותתחילו להבין את מקומכם המיוחד ביקום. לאט לאט, יחסיכם עם הבורא יתחילו לשקף את היחסים הפורחים שיש לכם עם בן/בת הזוג שלכם.

להתחבר לא-לוהים

הרמב"ם, הפילוסוף והמלומד היהודי מן המאה ה-12 כותב, כי אהבת האדם לא-לוהים צריכה להקביל לאהבתו לבת זוגו, למרות שהאהבה לא-לוהים צריכה להיות עזה אף יותר. כלומר, עליכם להיות "חולי אהבה" כשאתם חושבים על בני הזוג שלכם, "בין אם אתם יושבים או עומדים, אוכלים או שותים". החיבור לבני הזוג שלכם אמור להיות כה חזק, שהוא/היא יהיו עמכם בכל מובן - בלבכם, בשכלכם ובנשמתכם.

דרך הנישואין, יש לכם את הפוטנציאל לגלות מי אתם באמת.

ברגע שתחוו תשוקה זו בתחום הנישואין, תרכשו את הכלים להתחבר למקבילה הרוחנית וליצור חיבור אוהב אל בוראכם. האינטימיות שלכם עם א-לוהים תיקבע על ידי העומק והעוצמה של התשוקה, שאתם חולקים עם בני הזוג שלכם.

דרך הנישואין, יש לכם את הפוטנציאל לגלות מי אתם באמת ואת התכונות הייחודיות שיש לכם לחלוק עם העולם. יש לכם את הפוטנציאל להתחבר בכנות לאדם אחר ללא גבולות, חששות או עכבות. וללא ספק, שערים רגשיים להתחברות עם א-לוהים בתשוקה חסרת גבולות יפתחו בפניכם.

*מובא ברשות מתוך Sasson magazine

 

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן