19.04.2024
מאת יהודית דיקמן
הקשר בין יוסף, משה ואסתר המלכה
כדי להיות עץ מניב פרות, צריך לקום ולעשות מעשה.
פרעה לא יכול לראות אחרת, הוא שבוי במה שהוא מאמין.
בני ישראל לא האמינו בעצמם שהם ראויים להיגאל. הם נדרשים לשוב ולהאמין שניתן להפוך את הנחש למטה.
לפעמים הבגרות נמדדת דווקא באי-היכולת להתאפק, להגיב ברגע לצעקה העולה מן הבור.
תמיד יש לנו את הבחירה להסתפק, להרים ידיים, להיות הגיוניים וריאליים, או להיות מכבים ולנסות בכל זאת.
ההבדל התהומי בין התרבות היוונית לגישה היהודית מתבטאת בשני סיפורים דומים אך שונים.
מאבק שרו של עשו עם יעקב ממשיך להדהד גם בסיפור חנוכה ולדורות הבאים.
לפעמים אנו מתקשים אפילו בזיהוי המניעים האמיתיים של עצמנו. מי הטוב ומי הרע?
מה הקשר של שמחה לעבודה רוחנית, ובינה לבין חיבור עם ישראל לארצו ולקיומו כעם?
קול השופר של ימי האלול מלמד אותי כיצד להקשיב לקולות הקרב שבתוכי.
כשחולה בא לרופא, הוא יכול לתת תרופה למחלה, אך את הצער הכולל אין לו יכולת לרפא.
מסע נשים מכל ארצות תבל מחבר אותי לרעיון קיבוץ הגלויות ובנין בית המקדש.
אילו היית תלמיד אצל שני מנחים אלה בשיעורי ההכנה שלהם לחיים, מה היית למד אצל כל אחד מהם?
מה הקשר בין פרשת המרגלים לפרשת ציצית? ובמה קשורה מצוות "ולא תתורו" ל"תרים את הארץ"?
מהו האור שנברא לפני המאורות בשמים? למה אהרון הכהן נדרש להעלות את הנרות במקום להדליקם?
ימים אלה נועדו לעבודה פנימית של שיפור המידות. השבוע שבו חל ל"ג בעומר מיועד דווקא לעבודה על מידת הענווה.
שחרורה של ירושלים והכותל אירעו בשבוע האחרון לספירת העומר. שבוע המלכות. ספירת המלכות בנפש היא המצליחה להוציא אותי מהקבעון הפנימי המצוצמצם שלי ולהתפשט החוצה, להכיל ולהתרחב.
חג השבועות הוא התוכן, המהות, המטרה שלשמה התכנסנו.
מה לנו , יהודים רחמנים בני רחמנים בעסקי הרג ורצח שבסיפור המגילה? איפה ההומניות והחמלה?
Error: Contact form not found.
כלי נגישות