רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

חברה ותרבות

גבר, נשמע לך הגיוני לסיים קשר של שלושה חודשים בהודעת ווצאפ?

כ״ז במרחשוון ה׳תשפ״ג כ״ז במרחשוון ה׳תשפ״ג 21/11/2022 | מאת אבינועם הרש

בשבת תפס אותי חבר ושאל אותי:

"תגיד לי, נשמע לך הגיוני לסיים קשר של שלושה חודשים דרך הודעת ווצאפ?".

אמרתי לו שזה נשמע לי הזוי, והוא סיפר שזה בדיוק מה שקרה אתמול לאחותו הקטנה. בלי מדוע ובלי כיצד, הבחור פשוט סיים ככה את הקשר שלו. אחרי שכתבתי פוסט על העניין, קיבלתי עשרות תגובות שאמרו: הלו תתעורר, מדובר בתופעה...

ואם חשבתי ששמעתי הכול, ולסיים קשר בהודעת ווצאפ מהווה את התחתית של התחתית, הגיעה אחת התגובות: "לפחות הוא נפרד ממנה. לאחרונה יש תופעה שזכיתי לחוות על בשרי, שיום בהיר אחד נקטע הקשר באחת, בלי להודיע או להסביר. פשוט הבחור הפסיק לענות להודעות ולשיחות, ונעלם ללא הסברים (וכן, הוא חי וקיים, פשוט לא רוצה לעבור את מסכת הפרידה, הפחדן)".

אולי פספסתי משהו ואני כבר לא בעניינים, אבל לסיים קשר בווצאפ? או להתנדף עם הרוח ולהפסיק לענות להודעות, זה אמיתי? באיזה עולם אנחנו חיים?

אם הייתי יכול לנסח את הפליאה שלי במשפט אחד, הייתי רוצה לשאול את הבחור הנ"ל: היית רוצה שגם לאחותך הקטנה יעשו ככה?

ולאלה שכבר נשואים אני אומר: אתה יכול בסופו של דבר להתחתן, אבל אם בדרך לחופה דרכת על אנשים, תדע שיצאת בן אדם קטן. כל הכבוד, אתה נשוי, אבל עדיין נשארת אדם קטן.

אתה יכול להמשיך, לחפש ולגלות, איך בכל דייט ודייט המענטשיות שבך גדלה, ואתה לא שוכח  להיות בן אדם. וכן, גם כשמסיימים, ורגע לפני שעוברים למועמד הבא, צריך לזכור שמדובר בדיני נפשות, ויש כאן נשמה שמחכה, מצפה, רגישה, וראויה לכבוד המינימלי של יחס מכבד.

ואולי הגיע הזמן שבשיעורים של כיתות י"ב יתחילו להעביר גם סדנאות ושיעורים על 'עשה ולא תעשה' בדייטים, כי מתברר ששום דבר אינו לא מאליו בדורנו. מה שבעבר ראינו מובן ופשוט כל כך, בכלל לא ברור לחלק הולך וגדל של אנשים (וגם נשים) בעולם ההיכרויות:

אז לא כל הבחורים מבינים למה יותר נכון וראוי להזמין את הבחורות בדייט ראשון לקפה, ולשלם את החשבון,. ויש בחורות שבכלל מתעקשות לשלם על עצמן, הכול טוב. אבל לתת לבחור/ה להתייבש ואפילו לא לעדכן אותו/ה שהחלטת להמשיך הלאה?

מסתבר שאינטליגנציה רגשית היא לא מילה גסה.

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן