רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

קפץ על הרימון, והציל את חיי חבריו: סיפורו ההירואי של מתן אברג'יל

ג׳ במרחשוון ה׳תשפ״ד ג׳ במרחשוון ה׳תשפ״ד 18/10/2023 | מאת שירה דאבוש

מתן ישב עם שבעה מחבריו בתוך נגמ"ש שעשה דרכו אל עבר עשרות מחבלי החמאס ימ"ש, בקרב בקיבוץ ניר עם. כשאחד המחבלים זרק רימון אל תוך הנגמ"ש, מתן לא היסס

סיפור הגבורה של מתן אברג'יל מהשומרון - ממשיך לעשות הדים ברשת, ולזעזע את אמות הספים של כל מי ששומע אותו.

אברג'יל, האח הצעיר מבין ארבעה אחים, ישב עם שבעה מחבריו בתוך נגמ"ש, שעשה דרכו אל עבר עשרות מחבלי החמאס ימ"ש, בקרב בקיבוץ ניר עם.

בשלב מסוים, אחד המחבלים זרק רימון אל תוך הנגמ"ש, ואברג'יל שזיהה זאת ראשון - קפץ על הרימון כדי להציל את חבריו. "ניסיתי למנוע את זה ממנו, אבל היה מאוחר מדי", שחזר חברו דניאל ורך. "היינו מוקפים ולא היה לנו איך לצאת. אחרי דקה אני פותח עיניים, הוא עליי ואומר לי: 'ניסיתי לעשות הכל כדי להגן על עם ישראל'".

ורך, חובש בהכשרתו, בדק את חברו וניסה להציל אותו. "ראיתי שאין דופק, ואמרתי שהוא לא איתנו", סיפר.

בהלוויתו שנערכה ביום חמישי האחרון בשומרון, ספדו לו הוריו וחבריו לנגמ"ש, והודו לו על שהציל את חייהם. "בשמנו ובשם כל החברים אנחנו מודים לך מאוד", אמרו החברים. "הצלת את כולנו, ושמרת עלינו בגופך. אתה גיבור אמיתי, נשמה אמיתית. לנצח אזכיר אותך ואספר את הסיפור שלך". בתגובה פנה אביו של מתן ללוחמים ואמר להם: "אנחנו אוהבים אתכם כמו הילדים שלנו".

אמו, שספדה לו, אמרה כי הוא תמיד נהג להתייצב לכל משימה ראשון, וגם הפעם הוא היה זה שלקח את הפיקוד ו"נלחם עד הסוף המר". עוד הוסיפה ואמרה: "ילד שלנו, אמיץ וגיבור, הפכת למלאך. שמור עלינו מלמעלה".

גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן הצטרף לדברים ואמר כי מתן לא פחד ולא היסס לעשות את מה שנכון. "נלחמת ונפלת כגיבור עם חבריך לנשק, בהגנה על ארצנו ועל עמנו. אתה נצר לעם גיבורים, ממשיכם של דוד המלך ויהשע בן נון. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להעניק לו את העיטור הגבוה ביותר, עיטור הגבורה", סיכם.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן