רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

חרדת הוצאות‎

כ״ז בניסן ה׳תשע״ג כ״ז בניסן ה׳תשע״ג 07/04/2013 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

קייטרינג, צלם, טבעת נישואין, פרחים, תקליטן – מי ישלם על כל זה?!

רוזי ושרי היקרות,

הכרתי צעירה שהיא ללא ספק בת זוגי לחיים. אנחנו חשובים זה לזה, המטרות שלנו זהות, והצלחנו להתגבר עד כה על כמה אתגרים בצורה מוצלחת.

בשלב זה אנחנו מדברים על אירוסין ונישואין בעתיד הקרוב, ויש דבר שמאוד מלחיץ אותי: הלחץ הכלכלי של החתונה וכל שאר ההוצאות הנלוות.

שנינו נמצאים בתחילת הקריירות שלנו, ולמרות שאני מרוויח טוב בתור עצמאי, אני מנסה לחסוך ולהשקיע בעסק עצמו. שנינו מגיעים ממשפחות גדולות, והוצאות החתונה לא תהיינה זולות. לרוע המזל, אני לא יכול לבקש מהוריי עזרה, מכיוון שהעסק של אבי מצוי בקשיים רציניים. מצבה הכלכלי של משפחתה מעט יותר טוב משלי, אולם אני מרגיש שזה לא נכון לצפות מהוריה לשלם חלק גדול מהוצאות החתונה.

שוחחנו על הנושא הכלכלי, וכשאני אומר לה שאני מודאג, היא אומרת לי לא לדאוג ושביחד נתגבר.

מה לעשות? זה באמת מטריד אותי.

נ.

נ. היקר,

המכתב שלך מתאר שני אנשים שפיתחו מה שנראה כמו מערכת יחסים תומכת, ואמורים לחכות בציפייה לאירוסין ולבניית חיים משותפים. במקום זה, אתה לחוץ ומודאג מההוצאות הצפויות.

אנחנו מבינות מאיפה זה מגיע. חתונה והקמת בית דורשות הוצאות כספיות רבות, ומכיוון שמדובר באירוע כל כך משמח, הזוגות המאורסים ומשפחותיהם רוצים לחגוג אותו עם האנשים הקרובים להם. אם לחבריהם ולבני משפחתם יש ציפיות מסוימות לגבי גודלה ואופייה של מסיבת הנישואין, השמחה עלולה להפוך בקלות לדאגה עמוקה, כשבני הזוג שואלים את עצמם, איך הם יצליחו אי פעם לעשות את זה. זהו מקור צפוי לקונפליקטים עבור כל הנוגעים בדבר.

השורה התחתונה היא שמדובר באירועים שנמשכים יום אחד בלבד

היינו רוצות לנסות לבחון מחדש את הנושא: למרות שאירוסין ונישואין הם אירועים מקסימים, השורה התחתונה היא שמדובר באירועים שנמשכים יום אחד בלבד. ראינו זוגות שמשתמשים במתנות החתונה שלהם, שהיו אמורות לעזור להם להתחיל בחייהם המשותפים, כדי לממן את האירועים האלה. אנחנו מכירות הורים שלקחו משכנתא שנייה – רק כדי שהפרחים, המוזיקה, השתייה החריפה, האולם, האוכל והצילומים יעמדו בסטנדרט שלפי דעתם האורחים מצפים לו.

אבל זה לא צריך להיות ככה. חלק מהחתונות השמחות ביותר בהן השתתפנו היו אירועים פשוטים ומחממי לב. האולם היה מכובד, אבל לא יותר מדי מפואר; התפריט היה טעים אבל לא מורכב; כולם נהנו לרקוד לצלילי המוזיקה של תקליטן פשוט, במקום צוות הפקה שלם; והבגדים היפים של הכלה ומלוותיה היו שכורים ולא קנויים. בסופו של דבר, כולם נהנו מאוד, ושני אנשים מקסימים יכלו להתחיל את חייהם יחד בלי להיכנס לחובות.

הזוגות האלה זכרו מהו החלק החשוב באמת בחיים – זה שמתחיל אחרי שהמסיבה נגמרת. אולי הם קצת התאמצו כדי לממן את האירוע, אבל לא עד לנקודה שבה ייאלצו לאכול את הלב עקב דאגה לגבי מימון האירוע.

נראה שאתה מלחיץ את עצמך יותר מדי. במקום לדאוג לאירוע המפואר שכפי הנראה האורחים שלך מצפים לו, אנחנו מציעות להתחיל בכיוון ההפוך:

  • שבו יחד ושוחחו מה אתם מרגישים שדרוש לכם כדי לארגן את ביתכם הראשון, וכיצד ההכנסות הנוכחיות שלכם יוכלו לעמוד בזה. על פי רמת הגמישות של התקציב שלכם, הגיעו לסכום שאתם מרגישים שתוכלו להשקיע בנוחות בחתונה.

  • לאחר מכן בררו מהם טווחי המחירים השונים בארגון חתונות דרך שיחות עם חברים שהתחתנו לאחרונה.

  • אחר כך, קבעו סדר עדיפויות בו תדרגו אילו אספקטים של הבית החדש והחתונה שלכם חשובים במיוחד לכל אחד מכם. האם ישנם פריטים שניתן לוותר עליהם או להתפשר עליהם – אולי ספה יד שנייה, או טבעת יהלום קטנה יותר? מה לגבי מסיבות האירוסין והחתונה – אולי קייטרינג פחות יקר, או אולי פחות פרחים?

אל תחששו מההרגשה שאתם עורכים אירוע בתת רמה. אתם אלה שתצטרכו לחיות עם ההוצאות האלה בחודשים ובשנים הבאות, בעוד שכל השאר האורחים ישובו לחייהם כבר למחרת. בסופו של דבר, אם תפעלו באחריות, תזכו ליותר הערכה מאנשים אחרים – וודאי מעצמכם.

מלכודת איסוף הכספים

תהיינה ההחלטות הכספיות שלכם אשר תהיינה, אנחנו חושבות שעליכם להעלות את הנושא הזה בפני שני זוגות ההורים – לפני שאתם מתארסים. למרות שאתה אומר שלהורים שלך אין כסף כדי לתת לכם, יתכן שהם חסכו לקראת אירוע משמח שכזה. לפחות צריכים לתת להם את האפשרות לעזור, מכיוון שבמציאות חתונתו של ילד היא לא פחות האירוע של ההורים שלכם מאשר שלכם.

בכל אופן, היזהרו שלא להפעיל עליהם לחץ. ראינו הורים שנהיים ממש חולים (התקפי לב וכד') מהלחץ של הוצאות חתונה. אז היו רגישים וודאו היטב שכל עזרה שהם מציעים, היא כזאת שהם באמת רוצים ויכולים לתת.

מתנות צריכות להינתן מכל הלב, ולא מתוך לחץ או רגשות אשמה

רצינו להזהיר אתכם גם מפני מלכודת אליה נופלים חלק מהזוגות המאורסים. הם משתמשים בשיטות שונות ומשונות כדי לקבל כמה שיותר כסף מהמוזמנים. בבקשה אל תרדו לרמות האלה. הכבוד שלכם עומד בסכנה, וכל מתנה שאתם מקבלים צריכה להינתן מכל הלב, ולא מתוך לחץ או רגשות אשמה.

אין זה רע להתחיל את חייכם המשותפים בצניעות. תלמדו לעבד דברים יחד, וכשתצמחו יחד, זה יהיה עבורכם מקור לגאווה. זוגות מאושרים רבים מביטים לאחור בסיפוק וצוחקים: "זוכר את השולחן המתנדנד ההוא שהיינו אוכלים עליו?!"

אחרי כל זה, נשמע שהאישה שעמה אתה מתכוון להתחתן, מבינה את הלחץ שלך ורוצה לעבד את הנושא הזה יחד אתך. למרות שאתם עומדים מול אתגר כבר לפני החתונה, הניסיון הזה יועיל לכם בסופו של דבר לפתח מיומנויות לפתרון בעיות – מיומנויות שכל הזוגות הנשואים צריכים להשתמש בהן שוב ושוב. כל בני זוג חייבים להתמודד עם הנושא הכלכלי במשך חייהם המשותפים, ואם תלמדו לקבוע סדרי עדיפות, לשאת ולתת ופעול במסגרת התקציב, תרכשו כלים להם תהיו זקוקים כדי ליצור נישואים יציבים.

אז קחו נשימה עמוקה ותיהנו מהזמן המרגש הזה בחייכם.

רוזי ושרי.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן