רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

הכרויות באינטרנט - קווים מנחים

כ״ז בסיון ה׳תשע״ב כ״ז בסיון ה׳תשע״ב 17/06/2012 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

זה לא כל כך פשוט לגלוש באינטרנט ולפגוש את הנפש התאומה שלכם. להלן קווים מנחים חשובים

האינטרנט יכול לפתוח בפניכם עולם שלם של בני זוג שלא הייתם פוגשים בדרכים קונבנציונליות. הכניסו את המילה "היכרויות" לכל מנוע-חיפוש והתוצאות יראו עשרות אתרי שידוכים מסוג "עשה-זאת-בעצמך", המתבססים על מכנה משותף כגון דת, קריירה, מקום מגורים או תחביב.

כמעט כל האתרים האלה מציעים לך לסנן מועמדים בהתבסס על פרופיל משתמש והם מבטיחים את האנונימיות של שני הצדדים. אבל אנונימיות אין פירושה ביטחון: יש אתרים שדורשים פרטים אישיים או ראיון לפני שהם מאשרים את הרישום לאתר, אבל רוב האתרים מסתמכים על היושר של המשתמשים. הדבר יוצר הזדמנות פז עבור מתחזים למיניהם (או סתם מוזרים) להעמיד פנים שהם מישהו אחר. זאת גם הזדמנות עבור אנשים שלא בדיוק מרוצים מחייהם, להמציא לעצמם "זהות אינטרנט" בדויה.

למרות כל האפשרות של ניצול אמצעי זה לרעה, האינטרנט סייע לאלפי גברים ונשים פנויים ליצור קשרים נהדרים. הדרך הטובה ביותר להצליח בהיכרויות דרך האינטרנט היא להשתמש בהן ככלי ליצירת הקשר הראשוני, במקום לבסס עליהן יחסים מקוונים משמעותיים יותר.

התחילו קרוב לבית

הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לחפש בן זוג פוטנציאלי ברדיוס של מרחק נסיעה סביר ממקום מגוריכם. החליפו מידע בסיסי על עצמכם וקבעו להיפגש זמן קצר יחסית לאחר שיצרתם קשר באינטרנט.

אתם עלולים להתחיל לבנות חברות אינטימית עם מישהו שהמילים שהוא כותב נפלאות – רק כדי לגלות בהמשך שהאישיות, האופי או המראה החיצוני שלו/ה אינם מה שציפיתם לו.

העמקת ההיכרות דרך האינטרנט היא לא רעיון טוב. אתם זקוקים לאינטראקציה פנים-אל-פנים כדי להחליט אם אתם מתאימים זה לזו, וחשוב לא פחות - כדי לגלות אם יש ביניכם משיכה (המשיכה לא חייבת להיות מיידית – עבור אנשים רבים היא מתפתחת במהלך הפגישות הראשונות). אחרת, אתם עלולים להתחיל לבנות חברות אינטימית עם מישהו שהמילים שהוא כותב נפלאות – רק כדי לגלות בהמשך שהאופי או המראה החיצוני שלו/ה כלל לא קרובים למה שציפיתם. כשתיפגשו בסופו של דבר, ייתכן שלא תצליחו להסתגל לפער בין המציאות לבין מה שדמיינתם.

נכון שהחלפת תמונות מראש יכולה להקל על חלק מההפתעה, אבל הבעיה מורכבת יותר. לדוגמא, ייתכן שהאנונימיות שבאינטרנט תגרום לכם לגלות לאדם "זר" זה מידע אישי ביותר, שלרוב הייתם מספרים רק למישהו שאתם מכירים זמן מה. ייתכן, לחילופין, שאתם בעצמכם תתפתו לייפות עובדות מסוימות, או אפילו לפנטז על הגרסה החדשה והמשופרת של ה"אני האינטרנטי" שלכם.

באופן דומה, האם אתם יכולים להיות בטוחים שהאדם שלו אתם מגלים את סודותיכם מספר לכם את האמת? לדוגמא, ייתכן שאתם מצפים להיפגש בקרוב ומקווים להעמיק עוד את יחסיכם, בשעה שלצד השני אין שום כוונה להיפגש כיוון שהוא/היא לא יכולים להתמודד עם מערכת יחסים אמיתית "בשר ודם" או שהוא/היא כבר סיפרו שקרים כה רבים על עצמם, שאינם יכולים לגלות לכם את האמת.

אלה הן רק חלק מהסיבות להימנע מהעמקת הקשר און-ליין. ככל שאתם מאריכים את החיזור שלכם באינטרנט, כך אתם הופכים להיות פגיעים יותר לאכזבות.

הולכים רחוק

נניח שאתם פוגשים דרך האינטרנט בן זוג פוטנציאלי שגר בעיר אחרת. להלן כמה קווים שינחו אתכם כיצד לפעול.

למרות הזמן וההוצאות הכרוכים בנסיעות, וגם אם החלטתם להישאר ימים מספר כדי להכיר זה את זו, מוטב לערוך פגישה ראשונה קצרה, שתימשך שעתיים או שלוש לכל היותר. אם אתם מתרשמים לחיוב, היפגשו שוב לאחר יום או יומיים. אל תגזימו באורך הפגישה רק בגלל שהשקעתם כל כך הרבה כסף, זמן ומאמץ כדי להיפגש.

כל זוג שנמצא בתהליך היכרות זקוק לזמן בין הפגישות, כדי לאפשר לתהליכים הרגשיים והאינטלקטואליים של בני הזוג לפעול. זוגות שמתגוררים במרחק רב זה מזו חייבים ללמוד לאזן בין הרצון שלהם למצות את הזמן הקצר שהם מבלים יחד, לבין הצורך במרחב אישי. שנות ניסיון רבות לימדו אותנו שזוג שמנסה לבלות את כל שעות הערוּת שלו ביחד, גורם בסופו של דבר לאווירה של מתח, אי שקט וחוסר סיפוק.

אנו ממליצות שגם במהלך שבת או סוף שבוע שאתם מבלים יחד, תתכננו כמה שעות שבהן תהיו בנפרד. אם אתם נמצאים במקום אחד במשך שבוע או יותר, תוכלו לשקול פגישה ארוכה אחת או שתיים (הכוונה לטיול של יום או בילוי של אחה"צ וערב) ושתי פגישות קצרות בערבים. רצוי, עם זאת, לקבוע מרווח של יום עד שלושה ימים בין הפגישות ולגוון את הפעילויות המשותפות שלכם.

מומלץ לתכנן את הפגישה שלכם סביב נסיעת עסקים או ביקור אצל קרובים או חברים

בזמן שאתם מבלים בנפרד בקרו חברים, בני משפחה, צאו לסידורים, טיולים או קניות, קראו ספר, התאמנו במכון כושר וכן הלאה – יש שפע דברים מועילים שתוכלו לעשות כדי למלא את זמנכם. מומלץ לתכנן מראש את הפגישה שלכם סביב נסיעת עסקים או ביקור אצל קרובים או חברים. הדבר יאפשר לכם למלא את הזמן שבו אתם בנפרד, והנסיעה לא תהיה כישלון מוחץ גם במקרה שלא תהיה לכם כימיה עם בן הזוג מהאינטרנט.

לאחר שנפגשתם בפועל ואתם מתחילים ליצור קשר אישי, תוכלו להמשיך לבנות אותו באמצעות האינטרנט, שיחות טלפון ופגישות נוספות. הקשר יזרום היטב אם שניכם מעוניינים בו למטרת נישואין, וצופים מראש נושאים (כגון מקום מגורים) שיהיה עליכם להתמודד עמם אם הקשר יצליח. קשה יותר לשמור על קשר ממרחק אם אין מטרות ברורות לעתיד משותף.

אמצעי זהירות פשוטים

אולי תחשבו שאנחנו פרנואידיות, אבל... רוב האנשים שמשתמשים בשירותי ההיכרויות באינטרנט הם אנשים מבוגרים בריאים ומתפקדים, אך חלקם לא כאלה. האפשרות להיפגע ממישהו שאתם פוגשים באינטרנט סבירה יותר מהאפשרות להיפגע כאשר ההיכרות נוצרת דרך חבר משותף, עמית לעבודה או מסגרת ארגונית כלשהי. העובדה היא שאנשים אינטליגנטים נפלו קורבן להונאות אינטרנט, לאנשים שחיפשו דרך להפיג שעמום בחיי הנישואין, לרמאים שניסו להוציא מהם כספים ואף לאנשים שגרמו להם נזק גופני או רגשי. לכל מי שמשתמש בשירותי ההיכרויות באינטרנט רצוי לנקוט כמה אמצעי זהירות פשוטים כדי לשמור על הפרטיות ולהישמר מצרות:

  1. שמרו על אנונימיות. כשאתם מתכתבים באינטרנט, אל תספקו פרטים אישיים כמו שם מלא, כתובת, מספר טלפון, מקום עבודה או מידע כלכלי כלשהו (אתרים רבים מאפשרים לכם גם להשאיר את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם חסויה).

    זוהי עצה שטוב לזכור בכל פעם שאתם פוגשים מישהו באופן עצמאי (לדוגמא, בבר, באירוע של פנויים-פנויות או דרך מודעת היכרות), מישהו שלא הופנה אליכם על ידי אדם שאתם מכירים וסומכים עליו. אתם יכולים לספק מידע מצומצם, כגון שם פרטי ואזור מגורים, אבל מוטב לשמור מידע אישי לפגישה פנים-אל-פנים.

  2. קבעו את הפגישה הראשונה במקום ציבורי, כגון בית קפה. אל תיפגשו במשרד שלכם בעבודה או בבית של אחד מכם. מומלץ לאמץ קו מנחה זה לכל פגישה ראשונה. אל תטיילו בלילה בחוף שקט או בפארק מבודד. אם אתם רוצים לטייל ולהכיר זה את זו, לכו למקום שבו מטיילים עוד אנשים, כגון טיילת או קניון.

    בסוף הפגישה, אל תסעו במכוניתו של בן/בת הזוג. תוכלו להניח לו/לה ללוות אתכם חלק מהדרך הביתה, או לארגן לעצמכם תחבורה בחזרה. אתם עדיין זרים יחסית. מדוע להכניס את עצמכם למצב שעלול להתגלות כמסוכן או לא נוח?

  3. אל תנדבו יותר מדי מידע אישי בפגישות הראשונות. זוהי עצה טובה גם אם אתם יוצאים עם מישהו שעליו יש לכם המלצה אישית מחבר. פגישות ראשונות אינן הזמן לגלות את הסודות הכמוסים שלכם, את פחדיכם ופרטים אינטימיים אחרים. אם הקשר נועד להתקדם, יהיה לכם די והותר זמן להכיר זה את זו בהדרגה.

  4. היזהרו מסימנים שמרמזים על כך שלאדם עמו אתם יוצאים יש בעיות שאינכם מעוניינים להתמודד עמן. לדוגמא, אם הדייט שלכם מספק לכם פרטים אישיים שמתגלים כלא נכונים, אם הוא/היא מתנהגים בדרך שגורמת לכם להיות זהירים או להרגיש שלא בנוח, או אם הוא/היא מתפארים בדברים הגרנדיוזיים שעומדים לקרות בחייו בעתיד הקרוב.

  5. סמכו על תחושות הבטן שלכם. אם מישהו נראה לכם מוזר או מפחיד, או אם אתם חשים שאתם עלולים להיות בסכנה, הקשיבו לקול הקטן בתוככם. השתמשו בשיפוט שלכם והחליטו אם אתם יכולים לסיים את הפגישה מוקדם יותר. אם זה לא הולך, תוכלו אפילו לחמוק החוצה בדרך לשירותים. מוטב להיזהר מאשר להצטער.

היכרות באינטרנט יכולות להיות חוויה נהדרת, כזו שיכולה להוביל לנישואין ולחיים של אושר. אבל זכרו את מגבלותיה – בעיקר בתחילת הקשר.

נפגשים באינטרנט? תיהנו - ותשמרו על זהירות!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן